آشنایی با انواع پارچه

آشنایی با انواع پارچه

آنچه در این مقاله می خوانید: 

  • بررسی تاریخ پیدایش پارچه
  • کاربردهای پارچه های بیمارستانی مختلف
  •  بزرگترین مرکز فروش عمده انواع پارچه

آشنایی با انواع پارچه کمک می ‌کند تا پارچه های مورد نیاز را به آسانی در بین تنوع بالای این محصولات شناسایی کنید، این مجموعه در این راستا مشاوره های مناسبی را ارائه می دهد. دریافت مشاوره

مشاوره رایگان: ۰۹۱۳۰۸۵۸۱۰۰

بررسی تاریخچه پیدایش پارچه

پارچه یک لایه بسیار نرم و منعطف است که از شبکه ای از نخ و الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شود، با توجه به نحوه قرارگیری آنها و الیاف در کنار یکدیگر پارچه ها با ساختارهای متفاوت فیزیکی تولید می ‌شوند.

در حال حاضر انواع مختلف پارچه ها از لحاظ نوع بافت تار و پودی یا بافت حلقوی که به صورت پارچه های کشباف هستند که برای تولید هر کدام از این پارچه‌ ها از الیاف طبیعی و مصنوعی می توان استفاده کرد.

ابتدای پیدایش پارچه ها از الیاف طبیعی پنبه و پشم استفاده می کردند تا برای تولید پوشاک ضروری از پارچه استفاده شود؛ اما در حال حاضر با پیشرفت های تکنولوژی در طی قرن های گذشته و وجود دستگاه‌ های بسیار پیشرفته و بروز الیاف مصنوعی باکیفیت بالایی تولید شده ‌اند که از آنها در جهت تولید انواع مختلف پارچه استفاده می ‌کنند.

در حال حاضر پارچه ها از لحاظ نحوه مصرف به چندین دسته و گروه مانند پارچه های مجلسی، پارچه های روزمره، پارچه های لباس کار تقسیم بندی می گردند.

در این بخش قصد داریم جهت آشنایی با انواع پارچه در کاربردهای خاص برخی از آنها را معرفی کنیم:

  • پارچه های لباس کار

در حال حاضر چندین دسته و گروه از پارچه وجود دارند که جهت تولید لباس کار مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه با توجه به شرایط محیط کاری، پرستیژ کارمندان و اقلیم آب و هوایی و بسیاری از موارد دیگر انتخاب می گردد.

پارچه های لباس کار صنعتی یکی از گروه های پر استفاده در جهت لباس های کار است؛ که این پارچه ها مقاومت بالایی در برابر حرارت و شرایط سخت آب و هوایی دارند، همچنین پارچه کت و شلوار مردانه، پارچه های فرم اداری، پارچه های فرم مدارس، و پارچه های مانتویی در گروه پارچه های لباس کار قرار می گیرند.

آشنایی با انواع پارچه
  • پارچه های بیمارستانی

در محیط های بیمارستانی به دلیل وجود میکروب و عفونت از پارچه های مختلفی استفاده می شود؛ زیرا در این محیط ها باید پس از هر بار استفاده از منسوجات مختلف مورد شستشو قرار بگیرند تا از انتقال هر نوع آلودگی و میکروب به افراد دیگر جلوگیری کنند.

 پارچه ‌هایی که در این شرایط مورد استفاده هستند پارچه های اسپان باند، پارچه ‌های ترگال کجراه، پارچه های پیراهنی که معمولاً از جنس تترون انتخاب می ‌شوند و برخی از پارچه ها برای دوخت لباس های ایزوله که کاملا ضد آب هستند بیشترین کاربردها را دارند.

آشنایی با انواع پارچه
  • پارچه های ملحفه ای

در حال حاضر پارچه ‌های ملحفه ای در تنوع بسیار بالایی از لحاظ طرح بندی رنگ بندی و همچنین عرض این پارچه ها وجود دارد. به آسانی می ‌توان با توجه به سلیقه، نوع نیاز و شرایط محیط استفاده این پارچه ها را تهیه کرد.

 همچنین وجود پارچه های ملحفه ای عروسکی نیز کمک زیادی می کند تا برای کودکان نیز این محصول را مناسب سن و سال آنها تهیه نمود.

آشنایی با انواع پارچه
  • پارچه سرویس آشپزخانه

برای تولید و دوخت انواع سرویس آشپزخانه مانند دمکنی، دستگیره، پیشبند و مواردی از این قبیل معمولا از پارچه های پنبه ای، پارچه های کتان و یا پارچه ‌های پنبه‌ ای ترکیب با پلی استر استفاده می ‌کنند.

اما بهتر است برای تولید پارچه های نمگیر و خشک کن بیشتر از پارچه های تمام پنبه استفاده شود وجود تنوع بالا در طرح بندی و رنگ های زیبا و جذاب مناسب با محیط آشپزخانه کمک زیادی به انتخاب محصولات باکیفیت بالا از لحاظ جنس و رنگ بندی دارد.

 کاربردهای پارچه های بیمارستانی مختلف

در محیط های مختلف بیمارستان لازم است از منسوجات خاص استفاده شود، به طور مثال برای تولید لباس فرم بیماران از پارچه های مختلف با توجه به شرایطی که بیمار دارد به کار می برند.

کاربرد منسوجات خاص در محیط درمانی سبب شده تا تمامی نیاز افراد به خوبی برآورده گردد.

برخی از مهم ترین مصارف پارچه در بیمارستان عبارتند از:

  • لباس فرم بیمار: در این مقوله بیشتر از پارچه های اسپان باند یکبار مصرف، پارچه های تترون و گاهی اوقات از پارچه‌های ترگال استفاده می شود، بیشترین رنگ های پر استفاده، رنگ آبی و صورتی است.
  • یونیفرم پرسنل مختلف: در مراکز درمانی و بیمارستانی افراد مختلفی مشغول به کار هستند مانند: پزشکان، پرستاران، حراست، نیروهای خدماتی و بسیاری از افراد دیگر که برای تولید لباس های مخصوص هر کدام از این افراد بیشترین کاربرد را پارچه های ترگال کجراه دارند و گاهی اوقات نیز از پارچه ‌های تترون هم استفاده می‌ کنند.
  • ملحفه و روتختی:  یکی از پر استفاده ترین منسوجات در بخش‌ های مختلف بیمارستانی، ملحفه و روتختی است که معمولاً از پارچه های ساده و باکیفیت بالا و همچنین مقاوم در برابر آب ژاول تهیه می شود. اغلب پارچه ‌های ترگال و تترون باکیفیت مناسب برای این منظور کاربرد دارند.
  • پرده: معمولاً از پارچه های خاصی جهت پرده استفاده می ‌شود که البته با توجه به نوع مکان مورد استفاده این پارچه ها نیز تفاوت دارند. از پارچه های برزنت ضد آب، از پارچه های شمعی، پارچه های اسپان باند و بسیاری از موارد دیگر جهت تولید پرده استفاده می ‌شود.

بزرگترین مرکز فروش عمده انواع پارچه 

در حال حاضر استفاده از پارچه ها بسیار افزایش پیدا کرده زیرا در هر بخش و صنعت لازم است تا از پارچه مخصوص آن استفاده شود.

با توجه به گسترش مشاغل مختلف، آشنایی با انواع پارچه امری لازم و ضروری می باشد، تا بتوان مناسب ترین نوع پارچه ها را خریداری کرد.

در این مرکز فروش، انواع پارچه های پرکاربرد در صنایع مختلف ارائه می گردد که بدون صرف وقت و هزینه اضافی با پرداخت بودجه مناسب بهترین ‌پارچه را تهیه می کنید.

خرید مستقیم و بدون واسطه این پارچه ها از کارخانجات تولید کننده و ارائه آن به شکل مستقیم به مصرف کننده نهایی سبب شده تا دست واسطه ها از این معاملات کوتاه گشته و هیچ گونه افزایش قیمت بی دلیل به وجود نیاید.

اگر به هر کدام از گروه های پارچه های صنعتی لباس کار، پارچه های بیمارستانی، پارچه های پیراهنی، پارچه سرویس آشپزخانه، پارچه های ملحفه ای و بسیاری از موارد دیگر نیاز پیدا کردید کافیست با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید، تا ضمن دریافت اطلاعات کامل سفارشات خود را به آسانی ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان