مرکز خرید و فروش انواع پارچه لنین

انواع پارچه لنین

انواع پارچه لنین و پارچه لنین ساده در بازار به در تنوع زیادی تولید می شود ،در سه رتبع بندی ایرانی و چینی و ترک تولید می شود ،که بهترین گزینه بستگی به هدف شما و نوع محصول شما دارد.09131130224 مشاوره رایگان

انواع پارچه لنین چیست؟

پارچه لنین یکی از بهترین پارچه‌هایی است که می‌توانید در هوای گرم بپوشید: الیاف آن سریع خشک می‌شود، قابل تنفس است و به‌طور پایدار ساخته می‌شود (از پنبه ساخته شده است که تجزیه‌پذیر است، برای رشد به آب کمی نیاز دارد و می‌توان از کل گیاه استفاده کرد. ). به علاوه، کتانی بادی (در برگه جدید باز می شود) مواد مناسب تابستانی برای استراحت است.انواع پارچه لنین عبارت اند از

  • لنین خشک
  • کرپ لنین
  • لنین ایرانی
  • لنین طرح دار
  • لنین زارا
  • لنین چینی
انواع پارچه لنین
انواع پارچه لنین

پارچه لنین قیمت

قیمت پارچه لنین بستگی به گرماژ و الاف پارچه دارد ،هرچه سنگین تر باشد و عرض پارچه بیشتر باشد ،قیمت بیشتر است.توجه کنید به پارچه لنین ایرانی پارچه مکانیک یا پارچه پرشیا گفته می شود،در ضمن پارچه فوتوس با لنین متفاوت است.

پارچه لنین قیمت
پارچه لنین قیمت

پارچه لنین ساده

پارچه لنین ساده مناسب برای شلوار و مانتو و پیراهن است ،کمتر کسی در اهواز و بندر عباس و مازندارن و شهر های شرجی اسن که این پارچه را نشناسد،معمولا پارچه لنین چینی از محبوبیت بیشتری برخوردار است

پارچه لنین ساده
پارچه لنین ساده

ما پارچه لنین را در انواع لباس‌ها دوست داریم، اما هیچ چیز مانند یک شلوار پارچه لنین کلاسیک زنانه نیست – شلواری که می‌خواهید هر روز بپوشید. اگر دوست دارید شلوارهایی را بپوشید که جین یا پارچه لی نیستند، برای زنده ماندن از موج گرمای تابستان بسیار مهم است. در این فصل، شلوارهای پارچه لنین در طرح ها، رنگ ها و حتی قدهای سجاف متفاوت هستند و به شما یک بوفه می دهند. ته کتانی برای نمونه. پیش از این، ما 13 جفت گردآوری کردیم تا امتحان کنیم، به خوبی می دانستیم که یکی از این شلوارها در چرخش لباس شما در هوای گرم قرار می گیرد.

پارچه کتان و پارچه لنین هر دو پارچه های بادوام، قابل تنفس و نرم هستند که از الیاف طبیعی مشتق شده اند. پس کجا با هم فرق دارند؟

در بررسی کتان در مقابل پارچه لنین، هر ماده بر روی عناصر مختلف رشد می کند، چه قابلیت تنفس یا جذب. هم پارچه لنین و هم کتان پارچه‌های سازگار با محیط زیست هستند زیرا از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، اما تفاوت‌های جزئی زیادی بین منسوجات پارچه لنین و منسوجات کتان وجود دارد که هر کدام را منحصربه‌فرد می‌کند.


پارچه لنین چیست؟


پارچه لنین یک الیاف اصلی است که از گیاه پنبه، بخشی از جنس Gossypium و خانواده Malvaceae تولید می‌شود.

پارچه لنین یک الیاف اصلی است، به این معنی که از طول های مختلف مواد تشکیل شده است. پارچه لنین از الیاف طبیعی گیاهان پنبه ساخته شده است. بخشی از گیاه پنبه که تبدیل به پارچه می شود، بخشی است که در غوزه رشد می کند، پوششی برای الیاف پنبه ای کرکی. پنبه یک ماده نرم و کرکی است که برای ایجاد پارچه ای بادوام، ریسیده و بافته می شود


پارچه کتانی چیست؟


کتان پارچه ای بسیار قوی و سبک وزن است که از گیاه کتان، بخشی از جنس Linum در خانواده Linaceae ساخته شده است. کلمه “کتانی” از نام لاتین کتان، “linum usitatissimum” گرفته شده است.

کتان یک الیاف طبیعی است، مانند پنبه، اما برداشت و تبدیل آن به پارچه زمان بیشتری می برد، زیرا بافتن الیاف کتان ممکن است دشوار باشد. الیاف از گیاه استخراج شده و برای مدت طولانی نگهداری می شوند تا الیاف نرم شوند. کتانی یک ماده معمولی است که برای حوله، رومیزی، دستمال و ملحفه استفاده می شود. اصطلاح “کتانی” هنوز به این اقلام خانگی اشاره دارد، اگرچه آنها همیشه از پارچه کتان ساخته نمی شوند.

9 تفاوت بین پارچه لنین وپارچه کتان: پارچه لنین در مقابل کتانی
تعدادی تفاوت اساسی بین پنبه و کتان وجود دارد. آنها عبارتند از:

دوام. پارچه لنین کمی کشش و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کتان دارد، اما آنقدر بادوام نیست. پارچه لنین ظریف‌تر، مانند پارچه لنین مصری، از الیاف پنبه‌ای ساخته می‌شود که باعث می‌شود این پنبه نرم‌تر و بادوام‌تر از پنبه‌های معمولی باشد، اما همچنان به دوام کتان نیست. کتانی بسیار سفت‌تر است، اما ماندگاری بیشتری دارد، زیرا الیاف سلولزی در نخ کتان کمی طولانی‌تر و محکم‌تر از الیاف نخ پنبه پیچیده‌تر هستند که استحکام و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.
نرمی. پنبه در لمس نرمتر از کتانی است زیرا الیاف کتان خشن تر از الیاف پنبه هستند. به عنوان مثال، ملحفه‌های پنبه‌ای از جعبه بسیار نرم هستند و می‌توانند حدود پنج سال دوام بیاورند، اما ملحفه‌های کتان پس از چندین بار شستشو بسیار نرم می‌شوند و تا 30 سال ماندگاری بیشتری دارند.
بافت. پارچه لنین پارچه‌ای صاف‌تر است، در حالی که کتانی در نتیجه بافت شل‌تر، الگوی خشن و بافتی بیشتری دارد.
ظاهر.پارچه لنین لطیف تر از پارچه کتان هستند زیرا الیاف پنبه ضعیف تر هستند. هر دو پارچه لنین و کتان به راحتی چروک می شوند، زیرا از الیاف طبیعی ساخته شده اند، اما کتان به دلیل سفتی پارچه کمی بیشتر چروک می شود.
ضد حساسیت. هم پارچه لنین و هم کتان ضد حساسیت هستند. با این حال، کتانی برای افراد مبتلا به آلرژی کمی بهتر است زیرا تعداد نخ کمتر و بافت شل کمتر احتمال دارد گرد و غبار و ذرات را به دام بیندازد.
قابلیت جذب هم پارچه لنین و هم کتان بسیار جاذب هستند و آب هم الیاف کتان و هم الیاف پنبه را تقویت می کند. پنبه کمی جاذب تر است، زیرا پنبه می تواند بیش از 25٪ وزن خود را در آب نگه دارد در حالی که کتان می تواند تا 20٪ آب را نگه دارد.
جذب آب. کتانی همچنین دارای خواص آب‌گیری طبیعی است، به این معنی که آب (یا عرق) را از پوست بیرون می‌کشد و به سرعت خشک می‌شود. پارچه لنین همچنین رطوبت را به خوبی جذب می کند، اما همان توانایی جذب اب کشی طبیعی کتان را ندارد.
قابلیت تنفس هم پارچه لنین و هم پارچه کتان قابل تنفس هستند، اگرچه تنفس پنبه بیشتر به بافت پارچه بستگی دارد تا خود الیاف. برخی از پارچه های پنبه ای مانند پارچه لی جین یا پارچه ترگال .و پارچه کجراه ضخیم تر هستند و تنفس کمتری دارند. از طرف دیگر الیاف کتان توخالی هستند بنابراین هوا و آب به راحتی می توانند به گردش درآیند. در راهنمای کامل ما در اینجا درباره پارچه لی بیشتر بدانید.
گرما. لنین گرما را هدایت نمی کند و دارای خواص عایق مشابه با فایبرگلاس است، ماده ای که برای عایق کاری خانه ها استفاده می شود. الیاف کتان توخالی است و آن را برای تابستان بسیار خنک می کند، اما در ماه های زمستان باید لایه لایه شود.

پارچه لنین چیست؟


لنین یک منسوجات مبتنی بر پنبه است که عمدتاً برای کاربردهای لوازم خانگی استفاده می شود. در حالی که کتان شبیه پنبه است،

پوشاک کتانی در آب و هوای گرم و مرطوب مطلوب است. بر خلاف لنین که تمایل به حفظ رطوبت برای مدت زمان قابل توجهی دارد، کتان به سرعت خشک می شود که به کاهش احتباس گرما در شرایط خیلی گرم کمک می کند.
با این حال، تولید لنین، زمان و منابع بسیار بیشتری نسبت به تولید کتان دارد، که منجر به کاهش مداوم محبوبیت این پارچه شده است که با اختراع پنبه پاک کن آغاز شد. با این وجود، ویژگی‌های مطلوب منحصر به فرد کتانی مانع از توقف کامل تولید جهانی این منسوجات شده است و برخی کشورها مانند چین به تولید کتانی در مقادیر نسبتاً زیاد ادامه می‌دهند.
قبل از ادامه، مهم است که تفاوت بین عبارات “لنین” و “کتانی” را روشن کنیم. در حالی که از “کتانی” برای اشاره به الیاف مبتنی بر کتان استفاده می شود که معمولاً در لوازم خانگی و اشکال خاصی از پوشاک استفاده می شود، “کتانی” عبارتی است که مردم برای اشاره به انواع خاصی از اقلام و پوشاک خانگی استفاده می کنند، اما ممکن است از آن ساخته شده باشد. الیافی غیر از الیاف کتان عبارت «لنین» به زمانی برمی‌گردد که تقریباً تمام لباس‌های زیر، ملحفه‌ها و حوله‌ها از کتانی ساخته می‌شدند، اما این روزها، این عبارت نابهنگام می‌تواند گاهی گیج‌کننده باشد.


تاریخچه لنین


در حالی که شواهد مربوط به دوران ماقبل تاریخ اندک است، به نظر می رسد که مردمان نوسنگی در اروپا تا 36000 سال پیش از لنین منسوجات می ساختند. بنابراین، لنینیکی از طولانی‌ترین منسوجات تولید شده است، و تاریخ آن ممکن است حتی بیشتر از قدیمی‌ترین شواهدی که باستان‌شناسی مدرن کشف کرده است، باشد.

شواهد تاریخی بعدی استفاده از لنین از خانه‌های باستانی است که در حدود 10000 سال پیش در حاشیه دریاچه سوئیس ساخته شده‌اند و به گفته باستان شناسان، لنین برای اولین بار در بین النهرین باستان اهلی شده است. در حالی که استفاده از کتان برای پوشاک در بین النهرین عمدتاً برای طبقه حاکم محفوظ بود، استفاده از کتان در مصر باستان بسیار گسترده تر بود.

با توجه به آب و هوای مصر، لازم بود لباسی ابداع شود که در برابر اشعه خورشید مقاومت کند و اجازه خنک شدن سریع عرق را بدهد. از آنجایی که لنین و کتان به طور طبیعی سفید است، این پارچه انتخابی بدیهی بود و قابلیت تنفس و عدم حفظ رطوبت آن به سرعت باعث شد که به محبوب ترین و با ارزش ترین پارچه در مصر تبدیل شود.

در واقع، مصریان باستان گاهی از لنین وکتانی به عنوان یک نوع ارز استفاده می کردند. از این پارچه برای ساختن کفن های دفن و بسته بندی مومیایی ها نیز استفاده می شد.
یونانیان باستان از کتان برای ساخت لباس و لوازم خانگی استفاده می کردند و فنیقی ها بعداً تولید کتانی را به اروپای غربی معرفی کردند. با این حال، سوابق تاریخی نشان می دهد که تا قرن دوازدهم پس از میلاد هیچ تلاشی از طرف قدرت های اروپایی برای تنظیم تولید کتان در میان جوامع کشاورز صورت نگرفت.

بعدها، ایرلند به مرکز تولید کتانی اروپایی تبدیل شد و در قرن هجدهم، شهر بلفاست به دلیل تجارت خطی پر رونق خود به عنوان “Linenopolis” شناخته شد. کتانی در سراسر دوران استعمار محبوبیت خود را حفظ کرد، اما با ارزان‌تر و آسان‌تر شدن تولید پنبه، نقش اصلی که کتانی در اقتصاد نساجی اروپا داشت به تدریج کاهش یافت.
کتانی امروز
این روزها، کتان و لنین در درجه اول یک محصول خاص است که برای تولید تعداد انگشت شماری از محصولات نساجی در تولید باقی می ماند. با وجود تاریخچه غنی، کتانی به دلیل فرآیندهای پرزحمت و زمان بری که برای ساخت این پارچه استفاده می شود، دیگر مد نیست. از قضا، مشکلات تولید در اصل هزاران سال پیش تولید کتانی را بی انگیزه کرد. در حالی که چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان خط امروزی کاملاً متفاوت از دوران باستان است، اما تولید این پارچه سخت و پرهزینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان