پارچه لمینت کوتینگ چیست؟

90 gram spunbond fabric Specifications Price 1401

پارچه کوتینگ بیمارستانی چیست؟

پارچه لمینت از پارچه اسپان باند در گرماژ ها 25 الی 38 گرم تولید می شود ،این پارچه را به همراه 15 گرم پلی اتیلن به صورت نایلون لواشکی تولید می شود .پارچه لمینت بیمارستانی چند گرم است؟اینجا بخوانید.

قیمت پارچه لمینت چند است؟

قیمت پارچه های لمینت با توجه به گرماژ اسپان باند و پارچه اس ام اس و همچنین متر مربع مقدرا لمینت مصرفی و همچنین مقدار گرماژ لمینت و یا کوتینگ بستگی دارد.

پارچه لمینت ضد آب بیمارستانی چیست؟

پارچه اسپان باند لمینت شده توسط فیلم های پلی اتیلن توسط اکستروژن و گرما تبدیل به پارچه نفوذ ناپزیری می شود که خاصیت ضد آب دارد با شیوع کرونا استفاده از این پارچه بیش از بیش شده است

مواد غیر بافته شده در کاربردهای بیشماری از جمله: بهداشت:

  • پوشک بچه یا پوشک
  • بهداشت زنان
  • محصولات بی اختیاری بزرگسالان
  • دستمال مرطوب
  • باند و پانسمان زخم
  • حوله یکبار مصرف و حوله های صورت
  • دمپایی و کفش یکبار مصرف
  • لباسهای ایزوله
  • لباس جراحی
  • درپوش و پوشش جراحی
  • لباس اسکراب جراحی
  • کلاه
  • بسته بندی پزشکی: تخلخل اجازه می دهد تا عقیم سازی گاز انجام شود

موارد مصرف پارچه کوتینگ و لمینت چیست؟

لباس جراحی ، لباس مجرای ایزوله ، حوله آسپتیک ، پد بیمارستان ، پارچه غیر بافته شده با روکش PE نیز می تواند با پارچه های غیر بافته دیگر مانند PE لایه بندی شده با پارچه غیر بافته اس ام اس التراسونیک ، PE با پارچه پیامکی پزشکی ترکیب شود.

پلی اتیلن چیست؟PE : ماده اولیه لمینت و کوتینگ

پلی اتیلن یا پلی اتیلن (به اختصار PE ؛ نام IUPAC پلی اتیلن یا پلی (متیلن)) رایج ترین پلاستیک مورد استفاده امروزه است. این یک هومو پلیمر خطی ، ساخته شده توسط انسان است ، که در درجه اول برای بسته بندی استفاده می شود (کیسه های پلاستیکی ، فیلم های پلاستیکی ، ژئوممبران ، ظروف شامل بطری و غیره). از سال 2017 ، سالانه بیش از 100 میلیون تن رزین پلی اتیلن تولید می شود که 34 درصد از کل بازار پلاستیک را تشکیل می دهد.

انواع بسیاری از پلی اتیلن شناخته شده است که بیشتر آنها دارای فرمول شیمیایی (C2H4) n هستند. PE معمولاً ترکیبی از پلیمرهای مشابه اتیلن است ، با مقادیر مختلف n. این می تواند چگالی کم یا چگالی بالا باشد: پلی اتیلن با چگالی کم با استفاده از فشار زیاد (1000-5000 اتمسفر) و دمای بالا (520 کلوین) اکسترود می شود ، در حالی که پلی اتیلن با چگالی بالا با استفاده از فشار کم اکسترود می شود , اتمسفر و دمای پایین (333-343 کلوین). پلی اتیلن معمولاً ترموپلاستیک است ، با این حال می توان آنرا اصلاح کرد تا در عوض به عنوان یک گرمازدایی تبدیل شود ،

فیلم های PE به دی اکسید کربن و آب بدون باقیمانده می سوزند. در این فرآیند هیچ دود سمی یا گاز وجود ندارد و هیچ سیندر تولید نمی شود
فیلم های PE حاوی پلاستیک ساز و فلزات سنگین نیستند. آنها از نظر فیزیولوژیکی بی ضرر هستند
هیچگونه آلودگی بو و فاضلاب در ساخت فیلم های PE تولید نمی شود

منظور از لمینیت اکستروژن کوتینگ چیست؟

 لمینت ، لایه محافظ پوششی می باشد که بر روی پارچه ،رزین ذوب شده ، تغییر شکل داده و تبدیل به فیلم می شود که میتوان لمینت شفاف و یا لمینت مات انجام داد،رزین ذوب شده در اکثر موارد پلی اتیلن است .

لمینیت اکستروژن کوتینگ ، چسباندن دویاچند فیلم بهم توسط مواد مذاب پلی اتیلن(PE) یا پلی پروپیلن(PP) ویاترکیباتشون بهم که باعث چسبندگی فیلمها به یکدیگر میشود.

کاربرد فیلم پلی اتیلن در تولید:
باتوجه به اینکه فیلم پلی اتیلن ذاتا خاصیت ضد اب بودن دارد یکی از مهمترین خاصیت ان ضد اب نمودن فیلمی هست که یک لایه پلی اتیلن روی ان کوت یا لمینیت میگردد به عنوان مثال در زمینه تولید لیوان های کاغذی وقتی روی کاغذ یک لایه پلی اتیلن کوت گردد خاصیت ضد اب بودن به لیوان های کاغذی داده و به راحتی میتوان داخل ان نوشیدنی های گرم ریخت و مصرف نمود در صورتیکه بخواهید نوشیدنی سرد بریزید باید هر دوسمت کاغذ کوت گردد.این یکی از ملموس ترین روشهای کوتینگ میباشد.

قیمت پارچه لمینت کوتینگ

خرید پارچه لمینت کوتینگ

کوتینگ لمینت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان