اصفهان بازار سرای عتیقه فروش ها 

آینده پارچه های بی بافت

آینده پارچه های بی بافت چگونه است ؟ اسپان باند ها یا پارچه های بی بافت یا non woven ها چه پارچه هایی هستند؟آیا در اسپان باند سرمایه گزاری کنم؟من میلاد ارشدی مشاورنساجی کاماش به سوالات شما پاسخ می دهم .09130858100 در واتس آپ پیام دهید

آینده پارچه های بی بافت چگونه است ؟

هر کجا که الان نشسته اید یا ایستاده اید ، فقط به اطراف خود نگاه کنید و مطمئناً حداقل یک پارچه نبافته را خواهید یافت. پارچه های غیر بافته در طیف گسترده ای از بازارها از جمله پزشکی ، پوشاک ، خودرو ، تصفیه ، ساخت و ساز ، ژئوتکستایل و محافظ نفوذ می کنند. روز به روز استفاده از پارچه های غیر بافته در حال افزایش است و بدون آنها زندگی فعلی ما بسیار غیرقابل درک خواهد شد. در اصل 2 نوع پارچه نبافته وجود دارد: بادوام و دفع. حدود 60٪ پارچه های غیر بافته از دوام و 40٪ بقیه دفع هستند.

بدون بافت یا اسپان باند تقریبا یک دوره رشد ناگهانی در طی 50 سال گذشته ، نبافته می تواند بخش طلوع آفتاب صنعت نساجی جهانی با حاشیه سود بالاتر از سایر محصولات نساجی باشد. بازار جهانی پارچه های غیر بافته توسط چین با سهم بازار در حدود 35٪ هدایت می شود و پس از آن اروپا با سهم بازار در حدود 25٪ است. پیشرو در این صنعت AVINTIV ، Freudenberg ، DuPont و Ahlstrom هستند که AVINTIV بزرگترین تولید کننده آن است و سهم بازار تولید در حدود 7٪ است.

در زمان های اخیر ، با افزایش موارد COVIC-19 ، تقاضا برای بهداشت و محصولات پزشکی ساخته شده از پارچه غیر بافته (مانند: کلاه های جراحی ، ماسک های جراحی ، PPE ، پیش بند پزشکی ، روکش کفش و غیره) تا 10 برابر افزایش یافته است 30 برابر در کشورهای مختلف.

براساس گزارشی از بزرگترین فروشگاه تحقیقاتی بازار جهانی “Research & Markets” ، بازار جهانی پارچه Nonwoven Fabrics در سال 2017 44.37 میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود تا سال 2026 به 98.78 میلیارد دلار برسد ، که در CAGR 9.3٪ در دوره پیش بینی رشد کرد. همچنین فرض بر این است که بازار بادوام بافی دوام با نرخ CAGR بالاتر رشد خواهد کرد.

نبافته یک ساختار نساجی است که به طور مستقیم از الیاف با اتصال یا اتصال و یا هر دو تولید می شود. هیچ ساختار هندسی سازمان یافته ای ندارد ، بلکه نتیجه ارتباط یک فیبر منفرد با دیگری است. ریشه های واقعی منسوجات ممکن است روشن نباشد اما اصطلاح پارچه های غیر بافته در سال 1942 ابداع و در ایالات متحده تولید شد.

پارچه های غیر بافته شده در 2 روش اصلی ساخته می شوند: آنها یا نمدی هستند و یا بهم متصل می شوند. پارچه بدون پارچه نمدی با استفاده از ورقهای نازک تولید می شود و سپس گرما ، رطوبت و فشار را برای کوچک کردن و فشرده سازی الیاف در پارچه ای ضخیم ایجاد می کند که باعث خیس شدن و شکستگی نمی شود. باز هم 3 روش اصلی برای ساخت پارچه های نبافته باند شده وجود دارد: Dry Laid ، Wet Laid و Spun Direct. در فرآیند تولید پارچه های غیر بافته شده خشک ، یک تار الیاف در قرار داده شده و هوای گرم برای اتصال الیاف به یکدیگر تزریق می شود. در فرآیند تولید پارچه بدون پارچه Wet-Laid ، شبکه ای از الیاف با یک حلال نرم کننده مخلوط می شوند که یک ماده چسب مانند را آزاد می کند که الیاف را به هم می چسباند و سپس شبکه را خشک می کند. در فرآیند ساخت مستقیم پارچه غیر بافته شده مستقیم ، الیاف به یک تسمه نقاله چرخانده می شوند و چسب ها به الیاف آغشته می شوند ، که سپس به پیوند فشار می یابند. (در مورد الیاف ترموپلاستیک ، چسب لازم نیست.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان